Od 8 stycznia 2020 roku wkraczamy w nowy wymiar elektronizacji w służbie zdrowia. Uwieńczeniem tego procesu jest wdrożenie w całym kraju elektronicznej recepty. Elektroniczny odpowiednik papierowej recepty ma ułatwić przepływ informacji o lekach i wystawianych receptach. W polkowickiej przychodni od 4 listopada br. u lekarza Podstawowej Opieki Zdrowotnej będzie można zrealizować e-receptę.
Poradnia POZ, poradnie specjalistyczne
E-Recepta jest elektronicznym dokumentem stosowanym zamiast tradycyjnej recepty w postaci papierowej. Do niedawna pacjent otrzymywał u lekarza receptę papierową, z którą udawał się do apteki w celu otrzymania niezbędnych do leczenia produktów leczniczych. Osobista wizyta u lekarza była konieczna między innymi w celu uzyskania dokumentu papierowego. Ten problem dotyczył również osób cierpiących na choroby przewlekłe, które w związku z chorobą regularnie zażywały te same leki.
Jak działa e-Recepta?
Krok 1
Idziesz do lekarza na wizytę
Krok 2
Lekarz wystawia e-Receptę
KROK 3
Otrzymujesz kod, wydruk informacyjny lub e-Receptę
KROK 4
Udajesz się do apteki by zrealizować e-Receptę
KROK 5
Farmaceuta skanuje lub wpisuje kod z wydruku informacyjnego lub z Twojego telefonu
KROK 6
Otrzymujesz leki
Jak otrzymać e-Receptę?
E-Receptę można uzyskać na trzy sposoby.
- pierwszym sposobem jest uzyskanie od lekarza kodu recepty, z którym należy udać się do apteki, podać farmaceucie kod wraz z PESELem, aby otrzymać leki.
- drugim sposobem na uzyskanie e-Recepty jest pobranie z Google Play dla systemu Android lub z App Store dla systemu iOS aplikacji VisiMed, która jest zintegrowana z systemem informatycznym, jaki funkcjonuje w polkowickiej przychodni.
- trzecim sposobem jest uzyskanie od lekarza papierowego wydruku e-Recepty, z którym należy udać się do apteki celem realizacji recepty.
Aplikacja mobilna VisiMed zapewnia Pacjentowi szybki dostęp do historii leczenia zgromadzonej na Indywidualnym Koncie Zdrowotnym. W wyjątkowo wygodny sposób i bez wychodzenia z domu pozwala umówić się na wizytę lekarską, czy zamówić receptę (opcja dostępna w późniejszym terminie) na kontynuację leczenia. Pomaga również w prowadzeniu domowej apteczki i kontroli dawkowania leków. Obecnie, aby otrzymać e-Receptę należy w rejestracji zostawić kartkę z informacją o lekach i prośbą o e-Receptę.
Korzyści dla Pacjenta z posiadania aplikacji VisiMed
Aplikacja wyposażona jest w bogaty zestaw funkcji, pozwalających wygodnie zarządzać zdrowiem. Należą do nich:
- wyszukiwanie lekarzy, przegląd dostępnych terminów oraz umówienie terminu wizyty lekarskiej (ogólnej i specjalistycznej),
- oznaczenie lekarza jako rodzinnego,
- zamówienie recepty na kontynuację leczenia bez konieczności przychodzenia do placówki i odbywania wizyty (opcja dostępna w 2020 roku)
- realizację w aptekach wystawionej przez lekarza e-Recepty,
- wyszukiwanie leków oraz sprawdzanie interakcji typu lek-lek i lek-żywność
- asystent leczenia w tym dawkowania leków,
- inwentaryzację domowej apteczki, która pomoże Pacjentowi skontrolować ilość posiadanych leków, poinformuje o zbliżającym się końcu przydatności do spożycia i o wycofanej serii leku,
- wykorzystanie i obsługa kalendarza wbudowanego w urządzenie mobilne celem zapewnienia usługi powiadomień,
- prezentacja historii leczenia zgromadzonej na koncie pacjenta – wizyty lekarskie, wystawione i zrealizowane recepty, skierowania, itp.,
- utworzenie konta np. dziecka i powiązanie go z kontem rodzica lub innego członka rodziny.
Jak założyć konto w VisiMed?
Szczegółowych informacji dotyczących założenia konta w aplikacji VisiMed można znaleźć w poniższym filmie.
Jak można spersonalizować aplikację VisiMed?
Aby spersonalizować aplikację VisiMed, należy zeskanować swoim telefonem posiadającym aparat fotograficzny poniższy kod lub obejrzeć video instrukcję.
0OFWF – KOD PERSONALIZACJA APLIKACJI VISIMED PCUZ
Jak zsynchronizować aplikację VisiMed z systemem w przychodni?
Aby zsynchronizować aplikację Visimed z systemem działającym w przychodni, należy w Rejestracji pacjenta podać nr karty OSOZ, który każdy użytkownik aplikacji dostaje po założeniu konta poprzez aplikację.
Gdzie znajdę nr karty OSOZ?
Aby zsynchronizować aplikację Visimed z systemem działającym w przychodni, należy w Rejestracji pacjenta podać nr karty OSOZ, który każdy użytkownik aplikacji dostaje po założeniu konta poprzez aplikację.
KROK 1
Uruchom swoją aplikację mobilną
KROK 2
Kliknij na swoje imię i nazwisko
Krok 3
Sprawdź swój nr Karty OSOZ
Zakładając konto przez aplikację mamy również dostęp do swoich danych na komputerze stacjonarnym osoz.pl.
Aby zalogować się na stronie osoz.pl wprowadzamy te same dane, które podawaliśmy przy zakładaniu konta przy wykorzystaniu aplikacji.
UWAGA!!!
Należy pamiętać, aby unikalna nazwa użytkownika oraz hasło były dobrze zabezpieczone.
Gdy zapomnimy swoje hasło oraz nazwę użytkownika, nie będzie możliwości odzyskania hasła – trzeba będzie założyć nowe konto.
Nie czekaj, już dzisiaj zainstaluj aplikację