Rozbudowa polkowickiego ZOL-u to inwestycja długoterminowa, wymaga więc skrupulatnego planowania i gospodarowania funduszami. Pracuje nad tym specjalny zespół, w którego skład wchodzą pracownicy Polkowickiego Centrum Usług Zdrowotnych oraz wydziału inwestycji Urzędu Gminy Polkowice.
– Zespół roboczy pracuje od lutego nad koncepcją rozbudowy obiektu. Trwają prace nad uruchomieniem procedury przetargowej, która pozwoli wyłonić projektanta- mówi Paweł Gambal, szef polkowickiej przychodni. – Będzie to nowy budynek, w którym znajdzie się 20 dodatkowych pokoi z węzłami sanitarnymi. Pokoje będą kompleksowo wyposażone w najwyższej jakości aparaturę medyczną. Pojawią się profesjonalne gabinety lekarskie oraz pielęgniarskie, dwie sale rehabilitacyjne, stołówka, świetlica oraz sala terapii zajęciowej. Planujemy tam również montaż instalacji fotowoltaicznej. Polepszy to też funkcjonowanie ZOL-u pod względem ekonomicznym- dodaje.
Podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej w Polkowicach zabezpieczono 190 tysięcy złotych na opracowanie dokumentacji projektowej budowy ZOL, ale to dopiero początek. Zadanie szacowane jest na około 7 mln złotych, z czego około 5 miliona złotych pochodzić będzie z Rządowego Funduszu Inicjatyw Lokalnych.
– Opracowanie koncepcji rozbudowy będzie trwało do połowy roku. Wtedy też będziemy znali konkretną kwotę, jaką gmina będzie musiała przeznaczyć na realizację inwestycji- podkreśla Łukasz Puźniecki, burmistrz Polkowic.
W Zakładzie Opiekuńczo-Leczniczym pensjonariusze mogą liczyć na fachową opiekę lekarską, farmakologiczną i rehabilitacyjną. Jak podkreśla lek. med. Dagmara Janczak- Sondej, kierownik ZOLu, zapotrzebowanie na tego typu świadczenia jest bardzo duże.
– Na tę chwilę w ZOL-u mamy pod opieką 22 pacjentów. To pełne obłożenie. W kolejce na pobyt na tzw. umowę z NFZ czeka około 40 osób. Mamy też pełne obłożenie na łóżka, które są zakontraktowane w ramach umowy z gminą Polkowice. To tzw. opieka wytchnieniowa i długoterminowa, skierowana do podopiecznych Ośrodka Pomocy Społecznej – tłumaczy kierowniczka zakładu.