Receptę można otrzymać na wiele sposobów.  Za pomocą aplikacji VisiMed, poprzez stronę internetową pcuz.pl czy też podczas teleporady. Zamówienie na receptę można złożyć także wysyłając maila na adres: erecepta@pcuz.eu. Pacjent udaje się wówczas do apteki, gdzie w okienku podaje farmaceucie swój numer PESEL oraz 4-cyfrowy kod otrzymany SMS-em. Może również pokazać na ekranie smartfona kod kreskowy, który znajduje się w załączniku PDF wiadomości e-mail. Farmaceuta skanuje go wówczas czytnikiem i gotowe. Można również wypełnić specjalny druczek i wrzucić go do skrzynki, znajdującej się przy wejściu głównym do placówki.

– Druczki wyjmowane są ze skrzynki codziennie. Pielęgniarka je segreguje i przydziela do konkretnych lekarzy. Część recept są w stanie wystawić pielęgniarki, ale są i takie, które może zrobić tylko lekarz. Dotyczy to szczególnie seniorów powyżej 75. roku życia – wyjaśnia Marzena Czarzasta- Omińska, naczelna pielęgniarka w Polkowickim  Centrum Usług Zdrowotnych. – Często się zdarza, że druczki są źle wypełnione. Nie widać nazwiska lub daty urodzenia. Pielęgniarki wówczas muszą odszukać taką osobę w systemie, co znacznie wydłuża czas wystawiania recept – dodaje.

Zdarza się też, że pacjenci nie podają swoich numerów telefonu lub ich nie aktualizują, przez co nie można się z nimi skontaktować. – Druczki najlepiej wypełnić drukowanymi literami, by można było je odczytać. Recepty realizujemy w ciągu kilku dni, maksymalnie do 14 dni od chwili wrzucenia druczków do skrzynki. Wynika to z dostępności lekarzy w przychodni. Recepty, które realizują pielęgniarki są wystawiane w ciągu dwóch, trzech dni – dodaje naczelna pielęgniarka.

Co ważne, recepty wystawiane będą na minimum trzy miesiące.

DRUK NA RECEPTĘ [plik jpg] (wydrukuj i wytnij).